دانلود سریال های کارتونی

جدیدترین سریال های کارتونی

دانلود سریال های کارتونی

جدیدترین سریال های کارتونی

فیلم برادران سوپر ماریو

فیلم برادران سوپر ماریو دریای هنر

این مقاله در مورد انیمیشن آینده 2023 است. برای فیلم لایو اکشن 1993

  توصیه میکنم حتما ادامه مطلب رو بخونید 

کارگردانی شده توسط

آرون هوروات

مایکل جلنیک

فیلمنامه توسط متیو فوگل

بر اساس ماریو

توسط نینتندو

تولید شده توسط

کریس ملداندری

شیگرو میاموتو

ستاره دار

کریس پرت

آنیا تیلور جوی

روز چارلی

جک بلک

کیگان-مایکل کی

ست روگن

فرد آرمیسن

سباستین مانیسکالکو

چارلز مارتینت

کوین مایکل ریچاردسون

آهنگساز برایان تایلر


تاریخ های عرضه

7 آوریل 2023 (ایالات متحده آمریکا)

28 آوریل 2023 (ژاپن)

فیلم برادران سوپر ماریو (به انگلیسی: Super Mario Bros. Movie ) یک فیلم کمدی ماجراجویی فانتزی رایانه‌ای است که بر اساسسری بازی‌های ویدیویی ماریو نینتندو ساخته شده است که توسط یونیورسال پیکچرز و ایلومینیشن در همکاری با نینتندو تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده است. این سومین اقتباس سینمایی از سری ماریو است که پس از انیمه ژاپنی برادران سوپر ماریو: ماموریت بزرگ برای نجات شاهزاده هلو! (1986) و فیلم لایو اکشن آمریکایی برادران سوپر ماریو (1993). این فیلم به کارگردانی آرون هوروث و مایکل جلنیک (در اولین کارگردانی بلند سینمایی جلنیک ) بر اساس فیلمنامه ای از متیو فوگل. صداپیشگان این فیلم شامل کریس پرت به عنوان صداپیشه ماریو است و همچنین شامل آنیا تیلور جوی ، چارلی دی ، جک بلک ، کیگان مایکل کی ، ست روگن ، فرد آرمیسن ، سباستین مانیسکالکو ، چارلز مارتینت و کوین مایکل ریچاردسون می شود.


پس از شکست انتقادی و تجاری فیلم 1993، نینتندو تمایلی به صدور مجوز مالکیت معنوی خود برای اقتباس های سینمایی نداشت. شیگرو میاموتو ، خالق ماریو ، زمانی که نینتندو بازی‌های قدیمی‌تر خود را به سرویس کنسول مجازی می‌آورد ، به ساخت فیلم دیگری علاقه‌مند شد و از طریق همکاری نینتندو با Universal Parks & Resorts برای ایجاد Super Nintendo World ، با کریس ملداندری، بنیانگذار Illumination آشنا شد. در سال 2016، این دو در حال بحث در مورد یک ماریو بودندفیلم و در ژانویه 2018، نینتندو اعلام کرد که برای تولید آن با ایلومینیشن و یونیورسال همکاری خواهد کرد. تولید تا سال 2020 در حال انجام بود. در 6 اکتبر 2022، یک تیزر تریلر از این فیلم از طریق ارائه مستقیم نینتندو نمایش داده شد.


فیلم Super Mario Bros برای اکران در ایالات متحده در تاریخ 7 آوریل 2023 و در ژاپن در تاریخ 28 آوریل برنامه ریزی شده است.


علاوه بر این، خاری پایتون صدای پادشاه پنگوئن را بر عهده دارد،  در حالی که اریک باوزا در نقشی نامعلوم انتخاب شده است.  مارتینت، که به عنوان صداپیشه معمولی برای ماریو و لوئیجی در میان دیگر شخصیت‌های فرنچایز فعالیت می‌کند، طبق گفته میاموتو، در فیلم «کمئوهای شگفت‌انگیز» ظاهر خواهد شد. 


آرون هوروات و مایکل جلنیک در حال سخنرانی در یک پنل WonderCon برای "Teen Titans Go!"  در سال 2016

کارگردانان آرون هوروات و مایکل جلنیک

پس از شکست انتقادی و تجاری اقتباس فیلم برادران سوپر ماریو در سال 1993 ، شرکت ژاپنی بازی‌های ویدیویی نینتندو نسبت به صدور مجوز برای اقتباس‌های سینمایی محتاط شد.  به گفته شیگرو میاموتو ، خالق ماریو، ایده یک فیلم جدید ماریو از آوردن بازی‌های قدیمی‌تر خود به کنسول مجازی و سایر خدمات ناشی شد. چنین انتقال‌هایی برای شرکت زمان می‌برد، و میاموتو متوجه شد که «اگر ما بتوانیم نرم‌افزار قدیمی‌مان را با دارایی‌های ویدیویی ترکیب کنیم و از آن‌ها برای مدت طولانی با هم استفاده کنیم، کسب‌وکار محتوای ما می‌تواند حتی بیشتر توسعه یابد.» میاموتو می‌دانست که روند ساخت یک فیلم بسیار متفاوت از ساخت یک بازی ویدیویی است و می‌خواست یک متخصص فیلم رهبری این تلاش را بر عهده بگیرد. 


پس از هک سونی پیکچرز در نوامبر 2014 ، ایمیل‌هایی بین آوی آراد ، تهیه‌کننده، ایمی پاسکال ، رئیس استودیو ، تام راثمن، رئیس TriStar Pictures و میشل رایمو کویات، رئیس بخش تولید Sony Pictures Animation منتشر شد که نشان می‌داد سونی تلاش کرده است حقوق فیلم را تضمین کند. فرنچایز ماریو برای چندین سال . آراد در فوریه و ژوئیه 2014 از نینتندو در توکیو بازدید کرد تا بتواند یک معامله را تضمین کند. در ماه اکتبر، آراد به پاسکال ایمیل زد و گفت که قراردادش را با نینتندو بسته است. پاسکال پیشنهاد استخدام گندی تارتاکوفسکی ، مدیر هتل ترانسیلوانیا را دادبرای کمک به توسعه این پروژه، در حالی که کویاته گفت که می تواند "به 3 تا 4 فیلم در خارج از دروازه فکر کند" و ابراز امیدواری کرد که " امپراتوری ماریو بسازد." [4] با این حال، پس از افشای ایمیل‌ها، آراد انجام معامله را تکذیب کرد و اظهار داشت که مذاکرات تازه شروع شده است. BuzzFeed News اشاره کرد که این ایمیل‌ها تضادهای احتمالی با برادر شرکتی Sony Pictures، Sony Interactive Entertainment ، یکی از رقبای اصلی نینتندو را در نظر نگرفته است. 


از طریق همکاری نینتندو با یونیورسال پارک ها و استراحتگاه ها برای ایجاد جاذبه های مبتنی بر ماریو (به Super Nintendo World مراجعه کنید )، میاموتو با کریس ملداندری ، بنیانگذار بخش انیمیشن یونیورسال پیکچرز ، آشنا شد. میاموتو فرآیند خلاقانه ملداندری را شبیه به روند خلاقانه خودش می‌دانست و احساس می‌کرد که او رهبر مناسبی برای یک فیلم ماریو خواهد بود. آنها تا سال 2016 بحث‌های جدی‌تری را آغاز کرده بودند، زیرا می‌دانستند که اگر احساس می‌کردند کار نمی‌کند، به راحتی می‌توانستند کنار بروند. [6] در نوامبر 2017، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه نینتندو در حال همکاری با یونیورسال و ایلومینیشن برای ساخت یک فیلم انیمیشن ماریو است. [7]تاتسومی کیمیشیما ، رئیس وقت نینتندو، توضیح داد که یک معامله نهایی نشده است، اما به زودی اعلام خواهد شد. کیمیشیما امیدوار بود که در صورت موفقیت آمیز بودن این معامله، تاریخ انتشار آن در سال 2020 امکان پذیر باشد. 


در ژانویه 2018، نینتندو اعلام کرد که فیلم با همکاری Miyamoto و Meledandri پیشرفت خواهد کرد. [9] ملداندری گفت که این فیلم برای ایلومینیشن «اولویت» است و به احتمال زیاد در سال 2022 اکران خواهد شد. [10] در ژانویه 2020، شونتارو فوروکاوا ، رئیس نینتندو، اظهار داشت که فیلم با تاریخ اکران پیش بینی شده 2022 "به آرامی پیش می رود". فوروکاوا همچنین گفت که حقوق این فیلم متعلق به نینتندو خواهد بود و هر دو نینتندو و یونیورسال بودجه تولید را تامین خواهند کرد. 


در آگوست 2021، مشخص شد که آرون هوروات و مایکل جلنیک پس از کشف پروفایل لینکدین یکی از انیماتورهای ایلومینیشن که این فیلم را در لیست آنها گنجانده بود، کارگردانی فیلم را بر عهده داشتند. [12] پس از اعلام بازیگری کامل، هوروات و جلنیک کارگردانی شدند و متیو فوگل به‌عنوان فیلمنامه‌نویس پس از نوشتن فیلمنامه «مینیون‌های ایلومینیشن : ظهور گرو» (2022) پیوست. [13] به گفته خاری پایتون ، که با هوروات و جلنیک در پروژه‌های مختلف در انیمیشن برادران وارنر همکاری کرده است، این دو به استودیوی ایلومینیشن پاریس پرواز کردند.یک ماه پس از اکران اولین فیلم بلندشان، Teen Titans Go! به فیلم در سپتامبر 2018. 


در سپتامبر 2022، توسط نیویورک کامیک کان اعلام شد که تیزر تریلر فیلم در 6 اکتبر 2022 منتشر خواهد شد. [15] اندکی پس از آن، اد اسکودر تایید کرد که به عنوان مدیر داستان فیلم کار کرده است. [16] در اکتبر 2022، عنوان فیلم به عنوان فیلم Super Mario Bros.


در فوریه 2021، چارلز مارتینت ، صداپیشه ماریو، گفت که امکان تکرار نقش خود در این فیلم «چیز شگفت‌انگیزی» خواهد بود و اگر از او بخواهند صداپیشگی ماریو را انجام دهد، «من می‌روم و با شادی و خوشحالی زیادی بازی می‌کنم. " [17] در آگوست 2021، سباستین مانیسکالکو فاش کرد که صدای اسپایک، ماریو و رئیس لوئیجی را از بازی Wrecking Crew (1985) می‌گوید. 


شیگرو میاموتو طی ارائه‌ای در سپتامبر 2021 نینتندو دایرکت اعلام کرد که کریس پرت ، آنیا تیلور جوی ، چارلی دی ، جک بلک ، کیگان-مایکل کی ، ست روگن ، کوین مایکل ریچاردسون ، فرد آرمیسن و مانیسکالکو تیتر صداپیشگان خواهند بود. که مارتینت در "کمئوهای غافلگیرکننده" حضور خواهد داشت. [1]این اعلامیه با واکنش متفاوت طرفداران قدیمی مواجه شد. در حالی که برخی از ایده صداپیشگی شخصیت ها توسط بازیگران مشهور استقبال کردند، برخی دیگر انتخاب ها را زیر سوال بردند و از آنها انتقاد کردند، به ویژه پرت در نقش ماریو به جای مارتینت (که از سال 1992 صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشت) یا یک بازیگر ایتالیایی. [19] ملداندری گفت که پرات ماریو را با لهجه غلیظ ایتالیایی صدا نمی کند، همانطور که مارتینه به طور سنتی انجام می داد. [20]


به گفته دی، جزئیات داستان در طول ضبط از بازیگران مخفی نگه داشته شد، او خاطرنشان کرد که باید دیالوگ های خود را به روش های مختلف ضبط می کرد، پس از آن کارگردان ها نسخه ای را انتخاب کردند که معتقد بودند بهترین گزینه برای صحنه است. [21] پس از انتشار تریلر، صداپیشگان خاری پایتون و اریک باوزا نقش خود را در فیلم تایید کردند. پیتون صداپیشگی پادشاه پنگوئن و باوزا صداپیشگی چندین شخصیت را بر عهده دارند. پیتون از دعوت شدن برای پیوستن به فیلم ابراز اشتیاق کرد. در طول همه‌گیری COVID-19 ، پیتون خطوط خود را در کمد خانه‌اش در جورجیا ضبط کرد، اگرچه مطمئن نبود که در ویرایش نهایی ظاهر شود یا خیر. پیتون همچنین از بازی پرت در نقش ماریو دفاع کرد و این صدا را «پسر عموی سوپرانوها » توصیف کرد. [22] برعکس، تارا استرانگ ، همبازی و صداپیشه پیتون، تیتان های نوجوان ، از انتخاب بازیگران پرت انتقاد کرد و ترجیح داد که مارتینت به جای آن صدای ماریو را صدا کند. [23] خود مارتینت در مورد فیلم مثبت صحبت کرد و گفت: "فکر می کنم خیلی سرگرم کننده خواهد بود". 


انیمیشن

این انیمیشن توسط استودیو ایلومینیشن پاریس ساخته می شود که بسیاری از فیلم های قبلی ایلومینیشن را در پاریس، فرانسه انیمیشن کرده است . [25] تولید تا سپتامبر 2020 در حال انجام بود. 


موسیقی

ملداندری در جریان معرفی مستقیم نینتندو تایید کرد که برایان تایلر قرار است موسیقی فیلم را بسازد. تایلر در حال همکاری نزدیک با کوجی کوندو ، آهنگساز قدیمی ماریو است تا مضامین بازی ها را در موسیقی فیلم بگنجاند. [28] آهنگ هایی از جک بلک و کیگان-مایکل کی برای این فیلم بداهه ساخته شد. [29]


بازار یابی

در سپتامبر 2021 Nintendo Direct، جلوه‌های بصری فیلم در پوستری به تصویر کشیده شد که یک " ? Block " را در پس‌زمینه‌ای سیاه در کنار بازیگران فیلم به تصویر می‌کشید. [1] پوستر تیزر دیگری در اکانت رسمی فیلم در توییتر در 4 اکتبر 2022 منتشر شد که شامل منطقه ای شهرمانند با پشت ماریو، مجموعه ای از وزغ ها ، ارزان قیمت، Biddybuds ، و قلعه پرنسس هلو بر روی تپه، مشرف به تنظیمات. [30] علاوه بر این، ارائه مستقیم نینتندو اختصاص داده شده به فیلم که شامل اولین تیزر تریلر است، در 6 اکتبر 2022 پخش زنده اعلام شد. [31] تریلر نیز در نمایش داده می شودکامیک کان نیویورک 2022 در همان روز. [32] پس از انتشار پوستر تیزر، کریس پرت این فیلم را در توییتر تبلیغ کرد و گفت که "بسیار خاص" است. [33] استقبال عمومی از پوستر تا حد زیادی مثبت بود. ستایش نسبت به وفاداری محیط و جلوه های بصری به زیبایی شناسی معمول سری بود، اگرچه بسیاری به شوخی از کاهش ظاهری اندازه پشت ماریو ابراز تاسف کردند. [34] [35] [36] [37] [38]


در 5 اکتبر، تصویری در توییتر منتشر شد که رندر جدیدی از صورت و بالاتنه ماریو را به نمایش می‌گذارد، که شباهت زیادی به ظاهر او در پوستری که روز قبل فاش شد. در حالی که واکنش‌ها به طور کلی مثبت بود، گفتمان آنلاین حول تغییرات کوچک در چهره ماریو متمرکز شد، با بسیاری از آنها طراحی کمی واقع‌گرایانه را در ابتدا غیرقابل قبول توصیف کردند ، که تداعی کننده مقایسه‌هایی با طراحی اصلی فیلم سونیک در تریلرهای Sonic the Hedgehog 2019 بود. [39] [40] [41] [42] نشت بعدا با انتشار تریلر تایید شد. [43]



عنوان فیلم در تریلر فاش شد.

در 6 اکتبر، تیزر تریلر به صورت زنده در یک نمایش مستقیم نینتندو منتشر شد که شامل جزئیات مختلف دیگری از فیلم بود. این تیزر نشان می‌دهد که Bowser و Kamek به پادشاهی پنگوئن‌ها حمله می‌کنند و ستاره قدرت را پیدا می‌کنند، ماریو به پادشاهی قارچ می‌رسد و برای اولین بار با Toad ملاقات می‌کند، و لوئیجی در پایان از میان انبوهی از استخوان‌های خشک فرار می‌کند. [44] در یک QnA کوتاه پس از نمایش تریلر در کامیک کان نیویورک، جک بلک اظهار داشت که "Bowser یک جنبه موسیقایی دارد" در فیلم، و تمی را برای شخصیت مورد بحث قرار می دهد. [45] تریلر تیزر بیش از سه میلیون بازدید در 24 ساعت دریافت کرد. [46]


واکنش‌ها به تریلر تیزر خفیف بود: بینندگان و روزنامه‌نگاران عموماً از جلوه‌های بصری و لحن و همچنین بازی‌های Black و Key در نقش Bowser و Toad تمجید کردند. عملکرد پرات مورد انتقاد قرار گرفت و بسیار شبیه به صدای عادی صحبت کردن او بود. [47] [48] Vic Hood از TechRadar به لهجه نیویورکی کمی در خطوط ماریو اشاره کرد و آن را بازگشتی احتمالی به تصویرهای ماریو قبل از اینکه چارلز مارتینت تنها صداپیشه شخصیت شود نامید. [49] گاردین دوباره پاسخ به صدای پرت را به واکنش شدید علیه اولین تریلر Sonic the Hedgehog تشبیه کرد. [50]


رهایی

فیلم برادران سوپر ماریو قرار است توسط یونیورسال پیکچرز ابتدا در بلژیک در 22 مارس 2023 [51] سپس آلمان در 23 مارس 2023 [52] و سپس فرانسه در 28 مارس 2023 [53] اکران شود . استرالیا، [54] نیوزیلند، [55] آمریکای مرکزی و کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، بولیوی، اروگوئه، شیلی، کلمبیا، مکزیک و پاراگوئه در 30 مارس 2023، [56] و پس از آن بریتانیا در 31 مارس، 2023 قبل از اکران در ایالات متحده در 7 آوریل 2023 (با آرژانتین و کشورهای دیگر مانند ایتالیا، پرو و ​​ونزوئلا که از نزدیک فیلم را قبل از ایالات متحده در 6 آوریل اکران کردند)، و پس از آن ژاپن در 28 آوریل [57]و کره جنوبی در 3 می. [58] این فیلم قبلاً در 21 دسامبر 2022 اکران می شد. [59] 45 روز بعد برای پخش در Peacock در دسترس خواهد بود . 


آینده

در می 2021، فوروکاوا گفت که نینتندو علاقه مند است در صورت موفقیت فیلم ماریو ، فیلم های انیمیشنی بیشتری را بر اساس IP خود تولید کند . [61] نوامبر بعد، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ایلومینیشن در حال ساخت یک فیلم اسپین‌آف Donkey Kong است و روگن قرار است نقش خود را دوباره اجرا کند. [62] در فوریه 2022، چارلی دی ابراز علاقه کرد که فیلم عمارت لوئیجی را بسازد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد